fredag 31 oktober 2014

Inne i växthuset

Denna vecka har jag haft fullt upp inne i växthuset. Precis som i trädgården var det rena rama djungeln därinne. Ingen har rört växthuset på minst 4 år, och i somras tog vi bort massor med små träd som sått sig själva, eller med hjälp av fåglarna, jättegoda körsbär... Men jag hade tänkt ha annat därinne, så de sågades ner - körsbärsträd finns redan.



 Vänstra sidan såg mycket värre ut än den högra, glömde dock att ta bild...

 Nyckelpiga i slutet av Oktober... Känns mer som att våren är på gång!
 Massor med grova rötter! De fick jag hjälp med, de satt som sten!
 Klart! Sneda plattor fixas till våren.. ;-)
 Hittade lite krokar under jord och växtligheter.

Glas.... förhoppningsvis har jag hittat det mesta.

Krukor uppradade i väntan på våren.


TREVLIG HALLOWEEN!

2 kommentarer:

  1. trevligt pyssel tycker jag som älskar trädgård och i synnerhet växthuset. Det kommer växa fint där i vår.. Jag har ett pyttelitet hemmabyggt växthus. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Ja, det tycker jag också! Jag älskar att påta runt... Men när jag hittade mer och mer glas, då kändes det inte så roligt längre... ;-)

    SvaraRadera