fredag 27 januari 2017

Fredag igen!


Godmorgon Fredag!

Ääälskar vår nya matta vi har i hallen. Vill att det ska kännas mer som ett rum, än en hall/entré.
Tycker jag lyckats.. :-)
Katten älskar att ligga där, och barnen tar kuddarna från soffan och lägger sig på mattan och läser.. ♥

*
*
*
Det händer inte ofta att jag skriver ett inlägg så här mitt i veckan, men någon gång ska väl vara den första.. ;-)

Hoppas allt är bra med er alla.
Tänk, redan slutet på Januari.. tiden går så himla fort!
Snart är det vår kortaste månad Februari, å sen kommer vår första vårmånad!

Men innan dess blir det 3-års kalas här hemma för Lillasyster som fyller 3 år i slutet av Februari.  Min lilla tjej, när blev du så stor? Du som redan är så klok och förståndig, omtänksam och bryr sig om andra. Spelar på gitarr och sjunger samtidigt.. Som har ett ordförråd utan dess like.. ibland tror man öronen ska trilla av, ha ha!
F, S och R är svårt, men det ska vi träna mer på. Ordet "snurra" blir något helt annat som inte lämpar sig vare sig hemma eller på dagis, he he.. (lägg till ett K och L istället). Kommer ihåg när jag var liten, då ville mammas kompis alltid att jag skulle tala om vad deras katt hette - den hette Tuten, men jag kunde inte säga T utan jag sa K istället.. ;-)

Nej, nog om perversa saker nu.

*
*
*
Här hemma händer det lite grejer, som i och för sig passar bra till bloggen eftersom den heter "Renoveringshuset", men det var inte planerat alls.. Jag håller på att fixa till i köket!

Jag hade köpt hem vid panel grundfärg, som ska användas till vår nyslipade källartrappa, men det har inte blivit av. Vi går ju så mycket i den och vill liksom inte att det man målar ska bli förstört på en gång, hur kul skulle det vara? ;-)


Mina Tradera-auktioner gick ut i helgen som var, och det gick över förväntan! Jag hade lagt ut det för några 100 kronor totalt och slutsumman blev över 2000.. Alltså wow! Men faktiskt så skämdes jag.. Det var flera barnplagg som jag fick mycket mer för än vad jag köpte dem för NYA i affären!

Jag började tänka att det här är pengar jag egentligen inte skulle haft, så då vill jag göra något kul för dem. Som att börja planera nya tapeter i köket! Väldigt onödigt, tycker min sambo, eftersom vi så småningom ska renovera där i alla fall. Men han gav med sig, bara han slipper göra något - vilket jag sa redan från början.


Så nu är panelen målad, och tapeter ska köpas i helgen!
Ni som följer mig på instagram har redan sett vilka tapeter jag funderar över. 
Fast jag tror faktiskt jag redan visste när jag la upp bilden.. ;-) Vi får väl se hur den ser ut i verkligheten.

Är på andra omgången tulpaner nu, de är så fina, men inte håller de speciellt länge.. Försöker hålla det svalt.

*
*
*
Har beställt en ny säng också, som jag längtar...
I Februari kommer den. Då ska jag sova gott, förhoppningsvis!

Trevlig Fredag och HELG till Er!
Vacker, rosa himmel från förra veckan.
 Magisk soluppgång, för bara en liten stund sedan...
♥♥♥

2 kommentarer:

  1. Härligt med en stor matta och visst blir det mer som ett rum med mattan på plats. Fint!
    Gråa tapeter och vit panel har vi också i köket. Trivs bra med det, men rätt som det är så vill jag nog ha något annat skulle jag tro. Kul att ändra lite ibland!
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det kul med lite omväxling i hemmet. Det behöver inte vara något stort heller, en ny kruka eller nya gardiner - och vips, så kan det kännas som ett nytt hem! :-)

      Kraam Therese

      Radera