tisdag 12 januari 2016

Fynd hos den krassliga familjen.

Go'kväll!!

Jaha, då gör jag ett nytt försök att skriva ett inlägg på plattan.. vi får väl se hur länge tålamodet håller.. ;-)

Här hos oss är det sjukstuga för fulla muggar. Det började med Lillasyster som blev sjuk förra veckan. 40,7 hade hon som mest och var helt borta! Storebror blev hängig Torsdag kväll och hade 39,8. På fredagen på förmiddagen kände jag mig hängig... frös och kände mig seg som kola. Tog tempen när jag kom hem, och visst hade jag lite feber!
Så vi har myst hemma med  en massa ljus i de nya stakarna och Mayalyktorna jag fyndade i mellandagarna! Vi har ganska kallt hemma, med en för liten värmepump som inte orkar värma upp vårt "stora" hus. Varmvattnet ska vi inte tala om... ;-)

Förra veckan byggde Pappan och Storebror en hylla i hans garderob. Den är öppen, inga dörrar eller så. Han har sin gosedjurs samling därinne.
 Så nu har han fått en liten hylla att förvara sitt lego! :-)

I lördags kände jag mig piggare och plockade bort Julen. På fredagen passade barnens mormor dem, medan jag och Pappan åkte iväg själva och shoppade lite. I snöstormen.. vi kunde inte valt en sämre dag.... Men det var lugnt och skönt i affärerna i alla fall! ;-) 

Jag gjorde en massa fynd på Ikea. En Aloe Vera för 10 kr, och två orkidéer för 29 kr/st.
Det kallar jag fynd!!

Det blev lite ramar och lampskärmar och, men lampfötterna jag skulle ha var slut. Men Lillasyster  kunde få sin nya lampa direkt.
 Katten brukar gilla vätskan i Aloe Veran, så jag hoppas han blir nöjd! ;-)
 Dotterns nya lampa och hon har även nya gardiner som passar så bra.
Ena orkidé-fyndet fick hon också. ↓
Och den andra står inne på gästtoan.
 Förstår inte riktigt vad som var så fel med dessa blommor... alla var ju jättefina!
Men men, inte mig emot... ;-)

Självklart blev det tulpaner också, det är ju snart Tulpanens Dag! :-)

I söndags när vi skulle åka blev jag sämre igen och har haft feber, hosta och halsont sedan dess. 38,8 hade jag igår, och det är mycket för mig som normalt ligger på 36.. Har feber vid 37,0.

Nu är det sovdags för mig.
Natti Natti!

:-)

4 kommentarer:

  1. Åh stackare, vad jobbigt! Hoppas ni kryar på er snart!
    Du frågade mig om det här med etiketter (klart du får fråga förresten!). Ja jag är ingen hejare på det här med datorer ;) men jag var inne och kollade, och där du klicker in dig på etiketter kan man välja "lista" eller "Moln" och jag har valt moln, och då blir det så. Och att vissa är större beror på att de stora har jag flest inlägg om, det blir liksom så automatiskt. Men sen hur man ändrar själva etiketterna till versaler, det vete sjutton, tyvärr kan jag inte hjälpa dig där! Fast jag tycker det är rätt snyggt när man har som du också!

    FIna orkidéer, kul att kunna fynda såna!
    Krya på er nu!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för din hjälp, nu är det fixat! :-) Nu ska jag bara försöka googla fram hur man gör för att få smileysar i inlägg och kommentarer.. ;-)

      Kraam

      Radera
  2. Krya på er! Så fint med alla ljus att mysa när det är mörkt och kallt utomhus. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!:-) Ja,det passar bra med ljus också när vi har så kallt inne också.. ;-)

      Kraam

      Radera