fredag 10 april 2015

Nästan som Askungen

Godmorgon allihopa!

Idag ställde jag faktiskt larm på mobilen. Det är inte ofta jag äter frukost helt själv - men idag har jag det! Ingen liten dam bredvid som blir sur för att hon får vänta på sin mat.. ;-)

Igår frågade pappan i familjen vad det var för vitt på gräset... Jag hittade ut, och såg direkt vad det såg ut som - och visst hade jag rätt.
Vita krokusar!
Åh, det är så underbart med våren! Att vakna till Talgoxarnas sång...
Jag älskar det! 
Jag hoppas att ALLA, någon gång tar sig tid att stanna upp i allt de gör, och lyssnar på våra små vänner! :-)

Har jobbat på i trädgården med en sak, men jag är inte klar.. så det visar jag en annan gång.
Däremot har jag grävt klart längs med husväggen - äntligen!
Bara två hus-sidor kvar då... ;-) Nja, vi får se.. Har jag verkligen tråkigt och ingenting att göra så börjar jag nog. Annars ser de faktiskt inte så jätte hemska ut som denna gjorde.

Igår kände jag mig lite som Askungen (har någon förresten sett nya ''Cinderella''? Var den bra?) när jag gick där med min sopkvast.. ha, ha. Jobbigt för axlarna, som jag har lite problem med (arbetsskada) men med lite pauser så gick det bra! Så nu är trottoaren ren & fin från sten och grus, och även upp-/nerfarten till vår andra entré.
Före
Efter
Ja, lite skillnad ser man väl.. hoppas jag? :-)

Vad ska ni hitta på idag? 
Tänk att det redan är Fredag.. IGEN! Tiden går såå fort! Måndag och Fredag jämt, typ... ;-)

Trevlig Helg alla!

6 kommentarer:

  1. Så vackert med krokusar! Fint ni gör det i trädgården. Skönt med fredag, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är verkligen vackra! Och nu har jag fått upp ännu fler krokusar som jag planterade i höstas!! ♥

      Kram Therese

      Radera
  2. Oj vad du har arbetat och slitit, Fint blir det =)
    Bästa helgen till dig!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Så fint med krokusar och härligt med egentid vid frukostbordet! Fin lördagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är så fina.. och det var väldigt skönt för öronen att äta i lugn & ro.. ;-)

      Kram Therese

      Radera