söndag 21 december 2014

Julbak & 4:e advent

Igår var jag, storebror och lillasyster hem till barnens mormor, hennes man och morbror och julbakade. Vi skulle ha gjort det förra helgen, men då var vi lite krassliga... Så de gjorde det mesta då. Men det blev i alla fall  två mjuka pepparkakor och knäck.

Lite pyssel blev det också, storebror gjorde pyntade en liten gran med paljetter och gjorde en smällkaramell. Fast det blev inte så mycket kvar av den, för han busade med lillasyster som gapskrattade varje gång han lekte tittut med karamellen... men lite ''häng'' finns i alla fall... ;-) Jag gjorde en till lillasyster också.


Storebror gick med sin låtsasmorfar och morbror ut i skogen och högg en gran till dem. Ja, självklart hade de fått lov! :-) Tydligen vill kommunen bara ha lövskog i skogen bakom deras hus, så alla granar ses numera som ogräs och ska bort.... :-( Hur tänker man då? Det är ju så fint med granar!! ♥

Lillasyster somnade, och sov så skönt, så skönt.. efter en himla massa busande och krypande överallt! Under tiden spelade brorsan tv-spel med morbror. Och jag, mamman fick den obligatoriska flätan i håret.. ;-) Mamma brukar alltid gör någon slags fläta i mitt hår då vi ses... Jag ÄLSKAR när folk håller på med mitt hår! Jag skulle kunna betala folk för att göra det... ha, ha! :-)

Tyvärr har jag tappat MASSOR med hår sedan förlossningen... Jag har alltid haft JÄTTE TJOCKT hår, nu har jag ungefär hälften kvar... det ser man särskilt när man gör två flätor (som mamma gjorde igår) att det som numera är EN fläta, var EN av TVÅ förut... :-( Jag hoppas verkligen jag får tillbaka det...
Någon mer som varit med om något liknande?? Var det något skillnad då ni fick en pojke/flicka?

Lilla damen här hemma.. det är hon som snott allt hår! Visst, hon har väldigt tunt hår precis som bebisar brukar ha... det där mjuka babyhåret försvann inte på sonen förrän detta år då han blev 5. Hon har jättelångt hår, långt ner på ryggen faktiskt! :-) Och hon fyller 1 år om några månader...
Bilden är 3 månader gammal... så ni kan ju plussa på 3-5 cm på längden.. ♥ Men hon är väl lik sin mamma, jag har ju själv snart håret i svanken... ;-)

Är ni klara med allt inför Jul då? Vi (eller ja, pappan i huset) ska kolla om skrivaren funkar - vilket jag hoppas att den gör! För då ska vi skriva ut ett kort på barnen och deras gammelmorfar som han ska få i julklapp... Annars får jag åka och köpa en chokladask i reserv... ;-)

Jag ska slå in de sista julklapparna också, förhoppningsvis kommer den sista imorgon! Jag beställde den i Fredags, så jag räknar inte med att den kommer fram. Det är till barnens syssling/tremänning, och jag hade inte tänkt köpa någon egentligen... men storebror pratar så mycket om henne, och de ska fira jul bara några 100 meter härifrån. Så det är klart han ska få ge henne en julklapp! :-)

2 kommentarer:

  1. Kikar in och önskar dig en riktigt GOD JUL!
    Julkram från Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! GOD JUL till dig också! :-)
      Kram Therese

      Radera