fredag 14 november 2014

Julmarknad

Idag har jag, båda barnen och deras farmor varit på julmarknad. Alla gånger jag varit där har det regnat - så även idag, tyvärr...  Det första vi hittade när vi kom ur bilen var en massa svamp! ;-)



Det är en helt underbart ställe. Min mamma har sagt att när hon blir pensionär så ska de flytta dit... ;-)

Dessa kransar är så himla fina, men jag köper aldrig några..? Och det borde väl inte vara så jättesvårt att göra själv - om man har tålamod? Fast för mig skulle det ta 1000 år, för jag är så petig, ha ha.. ;-)

Massor med saker från Klockargården... Vad ska man välja? Hittade ett doftljus som det fanns EN kvar av, men jag lade tillbaka den... Ångrar mig lite, även fast man känner sig duktig som lät bli... En pumptvål hade jag behövt också, hmm..

Téer i massor!

Sonen hittade ett tittskåp. Och den lilla hunden som farmor köpte ville ju ABSOLUT gå runt i alla rum... han skulle absolut bada också! ♥

Sonen... ja, han älskar ost! Vet inte hur mycket han vräkte i sig av än det enda, än det andra... Det var korv, sylter, små bröd.. ja det mesta! ;-)

Det jag var ute efter var fårskinnstofflor, och ett grått krulligt skinn.... Så blev det inte. Det blev bara en massa ätbart! Korvarna är sambons, och fisken ska vi äta nu ikväll.



Honung! Tyckte saffranshonung lät väldigt konstigt - tills jag smakade på den... Mmm!

Och denna laxröra.... JISSES vad god! ♥


2 kommentarer:

  1. Roligt med julmarknad- det blir det nog snart här också! Nu längtar man allt lite efter advent o julmys!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättemysigt även om det inte var någon snö.. Får se om det blir en till marknad denna helg! ;-)

      Radera