söndag 20 mars 2016

Då var altanen borta!


Godmorgon, Godmorgon!

Uppe före tuppen, som vanligt på Söndagar. Men idag ska jag göra magnetröntgen på ländryggen innan klockan ens slagit 9 - så då passar det ju bra att man är morgonpigg! ;-)

Förra helgen revs det altan ska ni veta.. Inte jag då, jag underhåller barnen. Men Pappan och hans kusin rev. En himla tur med vädret hade de!
 Nu ska här rivas!
 halva taket borta...
 ..staket
 ...hoppsan! Nu finns det snart inget golv längre! ;-)
 Som en stor vedhög..
 Nu är bråten på tippen!
 *Tomt*

Nu är det bara minst 120 stenplattor kvar - på baksidan, det ska bort på framsidan också... ;-)

*
*
*
Nu ska jag in och lämna lite kommentarer hos Er!
Läser nästan dagligen via mobilen, men vet inte hur man svarar..
Så det gör jag via datorn!

Trevlig Söndag till Er alla!

8 kommentarer:

  1. Vilket jobb ni lagt ner, men det kommer bli bra sen ju. Roligt med sådana projekt när man väl startat upp. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska bli kul att se allt växa fram. Men vi har bestämt att denna sommar blir det bara trall/soldäck byggt. Så får vi fortsätta nästa sommar när man fått ihop mer pengar.. ;-)

      Kram Therese

      Radera
  2. Vilket spännande projekt ni har framför er. :-) Det här ska verkligen bli spännande att följa. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-) Ja, det ska bli kul! Känns som att det blir väldigt stort dock... kanske för stort...?


      Kram Therese

      Radera
  3. Oj vad bra jobbat! Spännande det ska bli att se hur det blir :D Hoppas röntgen gick bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, ja det ska bli jättekul för en själv också att se det växa fram! :-) Tyvärr gick väl inte röntgen så bra, provsvaren var väntade..

      Kram Therese

      Radera
  4. Vi ska med bygga altan i vår/sommar!
    Så spännande med ert bygge! Har ni ritat själva hur ni vill ha den?
    En riktigt fin påsk önskar jag dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet! Jag tror ni kommer hinna klart med er när vi inte ens börjat! ;-) Min sambo är inte som din.. min gillar att skjuta upp saker och inte planera så mycket! Vi har bestämt att det bara blir trall/soldäck denna sommar, så vi hinner spara ihop mer pengar - dränera är inte billigt! ;-)

      Kram Therese

      Radera