måndag 6 juli 2015

Altan, växthus och lite fynd



Hej på er!
Tre inlägg på tre dagar, inte dåligt! ;-)

Idag har jag fyndat - igen! Vi var till Västerås för att leka på Leos Lekland.. men jag tror halva Sverige var där... Så det blev inget. En superledsen Storebror grät så tårarna sprutade.. men jag tycker det känns osäkert när så himla mycket folk är på ett och samma ställe, särskilt ett lekställe för barn i alla åldrar där vad som helst kan hända.

Var in på Plantagen för att köpa fler buskstöd, hittade även lite blommor på rea + en korg. Är sällan in på Plantagen, men jag får nog hålla med ''svärmor'' att Plantagen känns bättre än Blomsterlandet - vad tycker Ni? :-)

Har länge tyckt att det sett så tomt ut i ena hörnet på altanen...
...sådär! Lite bättre va? :-)

Funderar på att lägga i lecakulor i krukan så det ser lite snyggare ut.
Vad tror Ni om det?
Tycker dessa blommor var så himla läckra!
Någon som vet vad de heter? Kommer det bli några blommor av ''sprötet''?
När vi kom hem hittade jag ett paket från en efterlängtad avsändare!
Äntligen kom mina premier som jag fick som ny prenumerant!
Lite underbara kläder till Lillasyster blev det också - hon som redan har 2 (!!) fulla garderober... ;-)
Men röda REA-lappar gillar väl alla? Ha ha..
Jumpsuit
Underbar klänning..
Sööt pyjamas med gammel-lila blommor
Lite hårspännen också... Hårsnodd drar hon bara ur, men de gånger hon haft mina spännen i har de fått sitta kvar... ;-) Så nu har lilla damen fått egna!
In på IKEA var jag också! Skulle köpa en röd back till dotterns leksaker, men de har utgått så det fick bli en orange istället.

Lite filtar blev det också....
...som ska vara som en slags skydd på altanstolarna, tänkte jag.
För 9 kr st gör det inte så mycket om det spills på, eller om katten tappar massa päls... ;-) Han gick och lade sig direkt på din ''stol'' och sover sött ;-)
4 stolar + solsängen fick lite filtar på sig. Passar ju även bra att linda runt sig kalla sommarkvällar!

Tänkte visa lite bilder från trädgården också, nu börjar det växa och det är så underbart!!
 
 Smultronen börjar bli röda, och jordgubbarna kan man ana liiite rosa på! ;-) 

Vår gamla, men (enligt mig) snygga, rostiga regntunna! Som var tom igår... 
 ... och nästan full idag! Det var nog tur att jag tog ur den mitt i ösregnet.. ;-)
 Slingerkrassen har växt till sig på bara någon vecka
 och även fått blommor!
 Inne i växthuset var det en djungel... en djungel av tomat-blad.
Så jag började rensa...
 *Oops* det blev inte mycket kvar. Men se där, TOMATER som jag inte visste fanns! ;-)
 De är små, men de finns där - gurkorna!
 Hmm, kanske lite pervers bild? Men visst är det väl en zuccini som är på gång?
Snälla, säg ''Jaa''! :-)

Trevlig Måndagkväll till Er alla!

7 kommentarer:

  1. Oj oj oj vad det växer hos dig:)))
    Man kan nog inte ha för mycket växter, eller hur :))
    Fint med en kruka där i hörnet!

    Jag har nog alltid varit väldigt sällskapstörstade jag. Sen tycker jag om att vara ensam då o då absolut, det behöver jag för att må bra. Men jag älskar att knyta nya kontakter samtidigt som jag håller hårt i de som funnits där länge.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Det växer så det knakar även hos dig ser jag =).
    Jag själv tycker att Plantagen och Blomsterlandet är helt olika nischade.
    Plantagen säljer mer av blommor och buskar och lite färre krukor/trädgårdstillbehör samt att de säljer utemöbler.
    Blomsterlandet säljer mer av inredningsprylar och lite färre blommor och buskar samt att de säljer inga utemöbler.

    Ha det fint // Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig, ang. Plantagen vs. Blomsterlandet! :-)

      Radera
  3. :) Ingen aning om det är zuccini, jag har aldrig odlat det...
    Och inte har jag så mycket erfarenhet av vare sig Plantagen eller Blomsterlandet, det finns ju inte på Gotland... men jag har handlat någon gång när jag varit på fastlandet förstås...

    Ha det gott !
    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Zuccinin är jättestora och MÅNGA! Läste att det kan bli 30 eller till och med fler/planta... vi har 5 plantor! ;-)

      Radera
  4. Så många foton som känns kreativa och inspirerande. Jag måste nog säga att jag är mer förtjust i Blomsterlandet än Plantagen... men det kan vara olika i olika delar av landet... Kram

    SvaraRadera