söndag 5 juli 2015

Buskstöd och lite regn..

Hej Söndag!

Igår kväll började det regna här - välbehövligt och skönt för nu kunde man andas igen. Hela eftermiddagen kändes som att man var inne i en bastu.
I morse och nu på förmiddagen har jag vädrat, för ny är det ''bara'' 19 grader här, moln och ''kalla'' vindar. :-)

Pappans ena syster köpte lite buskstöd till mig igår. Så idag kom barnens farfar hit och hjälpte mig med dessa. Svårt att passa en busig Lillasyster, samtidigt som man gör hål i marken, bygger ihop dem, och håller i buskarna... ;-)
Så nu ser buskarna liiite bättre ut i alla fall. 
Jag som nyss rensat här.. nu är det snart dags igen.. ;-)
 En stackars vinbärsbuske som blivit tung efter allt regn som kom för några veckor sedan.
Lite senare åkte jag och Lillasyster till affären. Hade en rabattkupong på ''plocksallad'' som gick ut idag. Plockade på mig mat, gick till kassan, och det piper till att kupongen inte funkade. Kanske inte så konstigt när man var på Coop och kupongen gällde på ICA... ha, ha.. Märks att man blivit 1 år äldre och att minnet fortsätter att svika.. ;-)
 
Fortsatt trevlig helg till er alla!

Om det blir lite mera sol senare idag, kanske jag åker med dottern och hennes faster till sjön och badar.
Så kanske, kanske är det dags för mitt första dopp? ;-)



4 kommentarer:

  1. Stöd för buskar är så bra. Det ser prydligt ut och lättare att klippa gräset runt om. Fin kväll till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst gör det? :-) Nu gäller det bara att få bort allt ogräs IGEN så det ser ännu finare ut... ;-) SUCK... ha, ha!

      Kraam Therese

      Radera
  2. Fina buskstöd, var har du köpt dem? Här ska det visst komma regn idag, ska bli lite skönt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heej! Jag ha köpt dem på Plantagen. Köpte 3 till idag.. ;-) Ja, här har det vräkt ner! Men det var skönt, nu blev det lättare att andas och man kan börja vädra lite! :-)

      Kraam Therese

      Radera