onsdag 25 februari 2015

1-års kalas!

När man ändå hålls vaken p.g.a. en infekterad och inflammerad visdomstand, som gör att man knappt sovit på 1 vecka... Ja, då kan man lika gärna gå upp typ mitt i natten och blogga lite! ;-)


Godmorgon!

Nu var det ett tag sedan igen.. Jag förstår verkligen inte hur Ni får tid att blogga varje dag - ibland mer än en gång...? Att hinna läsa gör jag inte heller... men kanske just nu, och idag. Vi får hoppas!

Lillasystern i huset fyllde 1 år förra veckan! Vart det året tagit vägen är dock en stor gåta för mig... Det känns som max 1 månad sedan jag var inne på förlossningen! Vilken liten dam hon är alltså... hon charmar varenda liten kotte! Hon älskar plastpåsar, och går runt med en i vardera hand halva dagarna. Vilket gör att man kan måste kolla henne varenda vaken stund, så de inte kommer i närheten av munnen. Grisar gillar hon... vi tittade i en bok när hon plötsligt börjar ''nöffa'', jag fattade ingenting - men ser sedan att det finns en liten, rosa spargris som står i fönstret, i boken... ;-)
 Den obligatoriska pallen, som alla 1-åringar i släkten får! Den större är storebrors.

På kvällen var det en övertrött liten tjej, som låg i mammas famn på soffan och pillade på armbandet hon hade på sig... Då inser mamman, att hon och 1-åringen har typ lika tjocka handleder.... Och att mamman kanske borde börja träna - typ igår, så hon får tillbaka lite muskler! Mitt armband ska liksom inte passa en 1-åring...
Idag bär det hem till min släkting som ska flytta från sin 5:a till en 2:a... MASSOR, OCH MASSOR av saker ska rensas/kastas/skänkas/säljas... Vi ska kolla lite möblemang idag, och i helgen ska jag och mamma gå igenom alla mina leksaker. Vi är väl klara till Jul, eller så... :-)
Den stooora och höga pelargonen har blivit många små..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar