söndag 11 januari 2015

Bort med Julen

TVÅ inlägg på en och samma dag... Kanske blev jag överpigg av allt snöskottande kl 5 i morse? ;-)

Ja, då har även jag tagit bort Julen! Senare än andra, men ändå tidigare än man ''ska''.. :-)
Är det bara mina pelargoner som växer så det knakar?
Jag har de framme året om, och sonens har fått massa knoppar!
 Amaryllisen från hallen klipptes ner och fick göra tulpanerna sällskap.
 Är jag en mallgroda, om jag säger att jag blev väldigt nöjd med bilden ovan? :-)
Matchande gardiner i vardagsrummet...

 Sonens fina ljusslinga, från Rusta!

Grönt, brunt och koppar i sovrummet.
Måste ju ha bildbevis på att T.O.M. jag kan få en orkidée att blomma!
Även om det är en annan sort, och vattnas som en vanlig blomma... ;-)
 Blommorna från jularrangemanget, som stod i köket har fått en ny plats, i en ''ny'' kruka.
 Ful-hörnan som jag inte vet vad jag ska göra åt. Lyktorna vill ja ha där, men vad mer?
Kom med TIPS, snälla! :-)
  Krukorna är reafynd, och är såå fina! ♥
 Tulpanlökar.
 Ny lampskärm och ny-gammal fot.
  Foten blev kvarlämnad av de förra ägarna. TUNG är den... Marmor! ♥

Den är såå fin, jag skulle vilja ha en till. Men den är troligtvis från 60-talet... Finns det någon som vet vart man kan hitta gamla saker, på någon internetsida? Har kikat på Tradera och Blocket redan.













5 kommentarer:

  1. Lampfoten i marmor är verkligen fin... Gillar dina urn-krukor också.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är jättefin.. hoppas jag hittar en till! :-)

      Radera
  2. Så mycket fint blommor o växter! Härligt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kul när man får köpa nytt efter Julen! :-) Jag läste inlägget på din blogg, tack ändå! :-)

      Radera
  3. Hej!
    Klart du får fråga:)
    Skriver svaret här med iaf du inte går tillbaka:
    Jo då, hon har leksaker. Du ser dörren bredvid sängen?
    Det är en så kallad "kattvind" och där har hon plastbackar med leksaker, ja främst monster high, barbie och hästar, som hon leker med nu.
    Allt pysselmaterial har vi flyttat ner i pysselrummet i källaren, papper och garn o sånt som hon pysslar med. Tanken är sen att vi ska göra en läxhörna i lilla hallen utanför våra sovrum uppe, har bara inte kommit dit än:-)
    Ha en fin dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera