söndag 1 maj 2016

Sköna Maj, Välkommen!

Hej och Godmorgon!

Och välkommen Maj-månad! Tänk vad tiden går fort.. tycker inte det var många veckor sedan det var Julafton!! Tycker det är lite läskigt faktiskt, när man inte hinner med...

Först, så måste jag bara få visa mina vackra tulpaner! Tror nog det är de vackraste jag sett! ♥
Jag fick dem av min låtsaspappa för 4 veckor sedan. Glömde av de i bilen och för 2 veckor sedan skulle jag lägga in marktäckväv som jag köpt, öppnar bagageluckan och blir helt chockad. Där står de, fullt utslagna.. ha ha, minne som en guldfisk?

Nu är de utplanterade i jord, så jag hoppas de klarar sig så jag får dessa år, efter år!
När jag ändå visar upp vårt hemska kök, kan jag visa mina nya gardiner också. 
Det är i det mjukaste tyg man kan tänka sig!!
Kanske syns det inte, men de är vita med mörkblåa ränder. De passar inte alls in i köket egentligen, men jag ser långsiktigt och tänker att de ska passa när man väl gör om köket. Vilket ligger sist på listan på rum att göra om... Först ska trädgården fixas, sen någon gång i framtiden tänkte vi ta tvättstugan, gillestugan, hemmabiorummet, ''pingisrummet'', ''målerirummet'' och sedan göra om den lilla dusch i källaren till en toa istället.
SEDAN är det dags för köket... ;-)
April-månad slutade på topp igår. Blåsigt, lite halvt sol/moln, men varmt var det.
Enligt yr.no ska det bli riktigt varma och soliga dagar framöver.

Hur är ni, gillar ni sol & värme?

Jag gillar sol, men värme är inget för mig. 15-18 grader gillar jag bäst. Sen storknar jag. Sitter oftast inne när alla andra är ute. Jag är så känslig för ljus och värme klarar jag inte av. När man är utomlands funkar det bra, men inte hemma. Vet inte riktigt varför... Någon som är likadan? Varje sommar tänker jag att DENNA sommar ska jag bli brun!
Det har inte blivit av än, ha ha!
Denna ros har stått i trädgårdslandet några veckor, innan de började dränera. I Torsdags var jag in på det stora varuhuset och köpte denna blomlåda. Jag köpte även en häftpistol, och igår byggdes den ihop och marktäckväv häftades fast i botten och på kanterna. Planterade om rosen och satte, såklart, dit en solcellslampa. Har hur många som helst, och tycker det är så fint när det lyser upp på kvällarna! Är lite fundersam om lådan är för låg för rosen.. vi får väl se om den fortsätter växa.

Som ni ser har växthuset blivit förvaring.. Det får nog vara så ett tag till, innan de kommer och fixar gräsmattan. Men jag är sugen på att göra rent det, kanske syns det inte på bilden. Men det är riktigt smutsigt och fläckigt. Googlade lite och läste att grönsåpa, några påsar citronsyra och 1 liter vatten är det man gör rent med.

Hur gör ni rent Era växthus?
Båda barnen växer för fullt. Så när jag var till Västerås i Torsdags hade jag tid över, och det fick bli nya skor till barnen. De blev nöjda.. för de sprang runt som galningar, och hoppade som grodor här hemma! ;-)

Måste visa Lillasysters hår också, ha ha... Igår sa hon ''mamma, många topsar. Många pänne''. Och så fick det blir - många tofsar och många hårspännen i håret. Hon vet vad hon vill, den lilla damen.
Nej, nu ska jag kika runt hos er andra!

Trevlig Söndag!

1 kommentar: